Els treballadors de Nissan rebaixen les seves condicions laborals per a lluitar per la furgoneta 'pick up'

El 70% dels empleats de l'automobilística a Barcelona a favor de la contenció salarial per tenir una segona oportunitat.

CRISTINA DELGADO - Barcelona

Protesta dels treballadors de Nissan
per als acomiadaments de l'any passat

El 70,2% dels empleats de Nissan de Barcelona que han anat a votar sobre la variació del seu conveni, han acceptat ajustar la seva situació laboral per tractar així de tenir una segona oportunitat de fer-se amb la fabricació del nou model de furgoneta, una pick up. La matriu descartar Barcelona pel seu alt cost. Ara, els treballadors han aceptat tindre el sou congelat l'any que ve i mantenir-lo contingut -amb lleus pujades progressives- els dos següents. A més, es comprometen a un augment de la productivitat de 6% amb un increment del temps efectiu de treball a partir d'abril de 2011, l'establiment de quinze dissabtes productius per torn -12 obligatoris- i una bossa de 40 hores per treballador, 32 d'elles obligatòries.

A canvi de l'esforç, esperen convèncer demà als directius de la matriu japonesa que sigui Barcelona la triada per al nou model, el que suposarà garantir els llocs de treball actuals al menys 10 anys i una inversió de més de 80 milions d'euros a la planta catalana. La Generalitat ha valorat positivament la decisió dels treballadors i ha lloat el seu esforç.

Les urnes han funcionat desde les 5 del matí, fins a les 18.30 hores d'avui. Prop de 2.120 empleats de les prop de 3.200 que té l'empresa nipona a Barcelona han votat, segons ha assegurat una portaveu de la companyia. Només hi havia dues possibilitats: sí o no. La Federació d'Indústria del sindicat CCOO havia demanat als treballadors que votessin en contra en el referèndum. Consideraven un xantatge els canvis en les seves condicions de treball i recorden que l'any passat ja es va pactar un pla industrial que va suposar la retallada de 1.500 llocs de treball i l'ajust de les seves condicions de treball. CGT també havia demanat que es voti en contra.

Per la seva banda, UGT i USOC, que van participar amb el Ministeri d'Indústria en l'elaboració de la proposta (diferent de la que l'empresa va proposar fa uns mesos), van demanar el "sí" dels treballadors, perquè van considerar que aconseguir la nova furgoneta és bàsic per assegurar el futur de la fàbrica. Segons els directius a Espanya de la marca, si els treballadors decidien no ajustar les seves condicions yperdían tota oportunitat d'optar ala furgoneta, el futur de la fàbrica està amenaçat. Així i tot, han recordat ahir queque, d'aconseguir optar a la fabricació de la pick-up, competiran amb altres països matí, i per tant, malgrat l'esforç, poden quedar-se sense ella de totes maneres.
Els directius de les plantes catalanastrasladarán ahorala decisió al Japó, que haurà decidiry anunciar demà la planta que es porta la inversió. Entre els competidors més durs als que s'enfrontaria Barcelona estan Marroc i Sud-àfrica, que ja fabrica el model per a l'Àfrica però encara té capacitat disponible.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per el teu comentari.