Comença el Canvi de Mas!!!!

SANITAT

Des de fa anys el nostre sistema sanitari es troba patint greus modficacions que l’aboquen cap a un empitjorament de l’assistència mèdica més bàsica. La incursió dels valors de mercat en la gestió i la direcció dels centres posa les primes i els beneficis per sobre de la salut de la població. Aquest sistema de mercat provoca que els grans proveïdors de serveis privats marquin les pautes. Els sistema sanitari no ha de generar beneficis, la nostra salut no és un negoci

1. Promeses electorals:

1.1. Millorarem la salut i la qualitat de vida dels ciutadans.

1.2. Apostem per un sistema de salut basat en la universalitat, l’accés a una assistència de qualitat, l’equitat i la solidaritat.

1.3. Mantindrem i garantirem els recursos econòmics dedicats al sistema sanitari.

1.4. Es reduiran les llistes d’espera per a intervencions quirúrgiques, per a l’atenció especialitzada i per a les proves diagnòstico-terapéutiques.

1.5. Millorarem la puntualitat en la realització de les visites i en la pràctica de proves.

2. Realitat post-electoral:

El Departament de Salut tindrà el 2011 uns 900 milions d’euros menys per gastar que l’any passat, la qual cosa suposa una retallada del 10%. El total per gastar: 9.188,6 milions d’euros. Amb aquests números, el pressupost queda a nivells de l’any 2007, amb una inversió de 1.206 euros per habitant (a la UE-1 la mitjana de 2010 va ser de 2.102 euros).

Això suposa:

2.1. La reducció d’un 10% del personal sanitari actual

2.2. Una retallada de la despesa en Sanitat d’un 6,5% (621 milions d’euros)

2.3. Tancament de múltiples quiròfans i retràs d’operacions

2.4. Eliminació de centenars de llits de manera permanent.

2.5. Allargament del temps per a les llistes d’espera

___________________________________________________________________________

EDUCACIO

En Educació la retallada general serà d’un 7%. Una retallada d’entre el 20 i el 35% en el funcionament dels centres educatius, percentatge que s’afegeix a les retallades del 42% acumulades durant els darrers tres anys. Aquestes retallades comprometen el funcionament normal dels centres i poden afectar greument llocs de treball directes o indirectes. Així mateix, s’estan paralitzant les noves construccions de centres, mantenint un nivell molt alt d’aules prefabricades.

La supressió de centenars de professionals als centres docents i serveis educatius, malgrat que el nombre d’alumnes escolaritzats creix, comportaran un sever augment de la càrrega horària del professorat que provocarà un empitjorament del sistema educatiu primari i secundari. Ja s’han aplicat retallades salarials que estan suposant la pèrdua de poder adquisitiu superior al 8,5%. Hi ha hagut molts acomiadament de personal interí i temporal, trasllats forçosos i la manca total de cobertura de les substitucions per malaltia o d’altres circumstàncies del Personal Laboral i d’Administració i Serveis depenents del Departament d’Educació.

D’altra banda, s’està proposant d’introduir taxes als i les estudiants de Formació Professional pública. La FP és la via professionalitzadora dels joves, i per tant, una via d’ocupació del col·lectiu que pateix prop del 50% d’atur. Finalment, el conseller d’economia ha anunciat la possibilitat de privatitzar i externalitzar diversos serveis públics i en concret serveis complementaris a l’ensenyament públic.

La retallada en les Universitats Catalanes ascendirà a 150 milions d’euros, suposant principalment la reducció de la plantilla de personal d’administració i serveis així com del personal investigador.

1. Promeses electorals:

1.1- L’Administració educativa catalana ha de fer un esforç considerable per millorar el rendiment del nostre alumnat. Convergència i Unió s’imposa dues exigències democràtiques que no tenen espera: reduir l’abandonament escolar i prematur i incrementar l’èxit escolar fi ns a assolir, com a mínim, els estàndards europeus i de l’OCDE.

1.2- Posarem l’escola i l’institut al centre del sistema educatiu i procurarem els instruments necessaris per a la seva qualitat. Aquest és l’element que pot contribuir més a millorar la igualtat d’oportunitats i l’equitat, i a assegurar l’ascensor social.

1.3- Actualitzarem la formació i les funcions dels professionals de suport dels serveis educatius. El professorat rebrà formació inicial i, quan s’escaigui, permanent

1.4- La innovació, la recerca, el desenvolupament i la creació de nou coneixement en l’àmbit educatiu esdevindran, de manera gradual i planificada, la clau de la millora dels aprenentatges i de l’organització i el funcionament dels centres, la qual cosa ha de permetre que Catalunya recuperi el lideratge pedagògic que l’ha caracteritzat.

1.5- S’ordenarà la intervenció i la presència del professorat extern dels centres, i se’n delimitaran les funcions i la dedicació horària.

2. Realitat post-electoral:

2.1- El total de la despesa pública en beques i ajuts per l’estudi universitari a l’estat, ha estat sempre molt per sota dels països de l’ OCDE: un 0,08 espanyol front al 0,25 de l’OCDE. Les retallades que es proposen redueixen aquests ajuts fins al 50%. La retallada pressupostària als centres de primària i secundària serà d’entre el 20% i 30%, que sumada a les anteriors arriben fins el 42%. A més a més, el Govern prepara un augment del 7,6% en el preu públic de la matrícula universitària, les anomenades tases universitàries, que suposa el major increment dels deu darrers anys.

2.2.- Amb les retallades es produeix la paral·lització de la construcció de centres i l’impossibilitat de complir amb el ratio d’alumnes per aula que recomenen els acords europeus o els indicadors de l’OCDE.

2.3.- L’increment del preu de les matrícules de màster a les universitats catalanes fa que assoliment de l’objectiu de formació permanent del professorat en actiu sigui una quimera.

2.4.- La reducció de la plantilla del personal de recerca a les universitats catalanes, com a conseqüència de l’aplicació de les retallades, així com la retallada en beques i ajuts a la recerca, provocaran gaire bé l’estancament de la innovació i desenvolupament pedagògic a Catalunya.

2.5.- Les retallades obliguen a la reducció de personal laboral i a la baixada de 8% del sou del professorat. A més a més, s’aplicarà l’increment de la carga lectiva per professor per assolir la manca de personal.

____________________________________________________________________________

SERVEIS SOCIALS

En els serveis socials la retallada serà encara més dràstica: la Secretaria de Família patirà una davallada del 74% en el seu pressupost, el que suposa l’eliminació d’ajuts socials a famílies ja castigades per la desocupació i la falta d’accés a l’habitatge. Una retallada del 55% en obres públiques destruirà 17.280 llocs de treball de forma directa i encara molts més de forma indirecta i a llarg termini.

L’única despesa que es veu incrementada és la dels interessos financers, que pugen un 32% passant dels 1120 milions l’any 2010 a 1482 milions d’euros al 2011. És a dir, la ciutadania pateix les retallades i l’austeritat i per a la banca segueixen sent anys de bonança i d’increment de beneficis.

1. Promeses electorals:

1.1. Lluitarem radicalment contra la pobresa perquè una societat del benestar no pot admetre passivament l’existència de segments socials exclosos (…) Tots els catalans i totes les catalanes han de viure amb la tranquil·litat de saber que el seu país mai no els girarà l’esquena, que mai no s’oblidarà de ningú.

1.2. Incrementarem els ajuts a les famílies amb infants, tant des del punt de vista de la quantitat de la prestació econòmica com dels anys durant els quals es té dret a percebre’ls.

1.3. Promourem el dret als serveis socials de respir, que milloren la conciliació de la vida personal, la familiar i la laboral quan s’atenen persones amb dependència i/o discapacitat en l’àmbit familiar.

1.4. La protecció i l’atenció a les víctimes ha de ser una prioritat. S’han d’impulsar polítiques públiques d’atenció, protecció i rescabalament de les persones que han estat víctimes de la delinqüència. Les víctimes que pateixen danys personals i morals o són objecte de la violència de gènere o familiar han de rebre una atenció especialitzada.

2. Realitat post-electoral:

2.1. Reducció del pressupost del Departament de Benestar Social i Família en un 4,6% respecte a l’any 2010.

2.2. Reducció del pressupost de la Direcció General per a la Immigració en un 9%.

2.3. Retallada del pressupost de cooperació i desenvolupament en un 80% en relació al que el Parlament havia aprovat pel 2010.

2.4. Reducció del pressupost de la Secretaria de Família en un 74%, passant de 213 milions d’euros a 54 milions.

2.5. Eliminació de la universalitat de les ajudes per a famílies amb fills menors de tres anys. Exclusió de les famílies amb rendes superiors a 8.000 euros anuals i de les famílies d’origen immigrant amb menys de cinc anys de residència a Catalunya.

2.6. Supressió de la Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball

2.7. Dissolució del Programa del Departament d’Interior contra la Violència Masclista.

Font: http://acampadadebarcelona.org/aturemelparlament

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per el teu comentari.