Extret de: Público
La meitat han estat aportats per les diòcesis, i la resta, per la Conferència Episcopal.
"Les nostres campanyes tenen preus modestos. Aquesta és excepcional i augmenta una mica el preu, però segueix sent modest", ha assenyalat el portaveu episcopal, Juan Antonio Martínez Camino, sobre l'import de l'agressiva campanya publicitària en què es compara a un nen amb un linx i que ha desencadenat fortes crítiques. Un preu, el del desgast públic, que els bisbes semblen disposats a pagar.
Poques vegades tan pocs diners va causar tant escàndol. Segons les xifres a les quals ha tingut accés públic, l'import no ha superat els 250.000 euros, dels quals la meitat han estat aportats per les diòcesis, i la resta, per la Conferència Episcopal, que nega que els fons provinguin de l'IRPF. Els diners invertits sembla mínim, si es té en compte l'impacte que la campanya ha tingut ja en l'opinió pública.
A diferència de la de la Renda en la qual l'Església va gastar 2,7 milions d'euros ara no hi ha hagut necessitat de contractar publicitat en premsa, ràdio, televisió o Internet: tots s'han fet ressò de la imatge del nen al costat del linx.
El baix cost es deu, en bona mesura, al fet que els vuit milions de díptics que encara es reparteixen en parròquies i escoles de tot Espanya han estat impresos per Edicte, l'editorial de la Conferència Episcopal. Els bisbes també s'han aprofitat de la crisi, que ha esfondrat les tarifes de les 1.300 tanques publicitàries que reprodueixen el seu missatge en 37 capitals de província. Madrid i Barcelona, amb 215 tanques cadascuna, són les ciutats amb més presència de la campanya.
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per el teu comentari.