Viatge 'urgent' de Mas-Colell a Qatar per vendre Spanair...

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell (CiU), i un representant de l'Ajuntament de Barcelona viatgen en les pròximes hores fins a la monarquia terrorista i feudal de Qatar per accelerar les negociacions entre Qatar Airways i Spanair. Ambdues companyies apuren els terminis perquè l'aerolínia de la família reial qatariana es converteixi en soci estratègic amb l'adquisició del 49% de Spanair, segons fonts pròximes a l'operació. Altres fonts comenten la possible demanda de crèdit amb ofertes per les inversions de les monàrquies feudals i fonamentalistes que financien les contrarevolucions àrabs.

El Govern, que lidera les negociacions costat de l'Ajuntament de Barcelona, ​​vol esgotar totes les opcions per garantir l'èxit de l'operació i s'entrevistarà amb les autoritats de l'emirat, propietari de Qatar Airways. El marge de confiança que l'Administració d'Artur Mas va donar a la companyia per trobar un soci que permetés la seva viabilitat es va esgotar el passat 31 de desembre, però la Generalitat es mostrarà flexible si veu un acord proper.

Durant l'any passat, Govern i Ajuntament van injectar més de 100 milions d'euros en l'aerolínia, el que els converteix en socis de referència, i una eventual fallida de Spanair suposaria un fort revés per a ambdues administracions.

Les converses entre Qatar Airways i Spanair es oficialitzar a finals d'octubre, després del viatge d'una delegació integrada pel president de Spanair, Ferran Soriano, a l'emirat acompanyat de Damià Calvet, secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Jordi William Carnes, regidor de l'Ajuntament de Barcelona, ​​i Antoni Vives, integrant de la Comissió d'Economia municipal, tot en mans de CiU i els seus socis del PP.

La visita a Qatar va servir per avançar en les negociacions d'una operació en què Qatar Airways aportaria capital fins al 49% de la companyia, que estaria controlada per Ieasa i la Generalitat. A més, podria incorporar avions basats a l'aeroport del Prat. A canvi, la companyia qatariana comptaria amb un soci europeu que li facilitaria les escales a Barcelona dels seus vols cap a Llatinoamèrica.

L'objectiu de Spanair és, inicialment, captar un mínim de 150 milions que, segons assegura, precisa per començar a operar vols de llarga distància. L'aerolínia que presideix Ferran Soriano ha comptat amb el suport exprés del Govern d'Artur Mas des que va arribar a la Generalitat, el novembre del 2010. Els deutes de la companyia amb entitats de crèdit pugen a 39.440.000, però el seu principal creditor és SAS, a qui deu un crèdit participatiu per 158.800.000.