La T-10 s'apuja un 12% i valdrà 9,25 euros; el bitllet senzill es dispara un 38% fins als 2 euros

CiU aprova un augment de tarifes amb unes quantitats superiors a les previstes i que registren com a dades més impactants la pujada de la targeta T-10 en un 12%, fins als 9,25 euros (abans valia 8,25 euros), i l'arribada del bitllet senzill als dos euros (abans 1,45 euros), amb un augment del 38%. Les autopistes d'Abertis i Salvador Alemany Mas -cap de la Generalitat a l'ombra- pujaran un 5'4% a afegir al 3'45% quan tot just va arribar Mas al govern. En aquest temps a França romanen congelades.

El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità ha aprovat aquest dilluns l'augment de tarifes amb unes quantitats superiors a les previstes i que registren com a dades més impactants la pujada de la targeta T-10 en un 12%, fins als 9,25 euros (abans valia 8,25 euros), i l'arribada del bitllet senzill als dos euros (abans 1,45 euros), amb un augment del 38%.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha justificat l'encariment en la reducció significativa de l'aportació de l'Estat i ha explicat més concretament que hi ha "uns increments de preu en favor dels abonaments", tenint en compte que la T-Mes i la T-Trimestre seran lleugerament més barates (50 euros i 135, un euro i cinc euros més barates que ara). També es crea una T-Trimestre per als aturats a meitat de preu i no varia la T-12, que manté la inscripció a 35 euros. La T-16, una proposta de l'Ajuntament de Barcelona, no s'ha valorat, de moment. La xarxa de transport públic, al marge de la desaparició d'algunes línies d'autobús que ha anunciat TMB, descarta l'eliminació del metro la matinada dels dissabtes però sí que aquest servei es tancarà en els ramals urbans de Ferrocarrils de la Generalitat. També passaran a millor vida les ampliacions d'horari en dies de futbol.

En l'àmbit del transport privat, els peatges creixeran una mitjana del 5,4% però s'introduiran descomptes que poden arribar al 100% en els trams metropolitans (Sant Cugat-Terrassa, Castelldefels-Sitges, Montgat-Mataró, Accés Alella i Accés Mollet) en el cas dels cotxes elèctrics amb tres o més ocupants i que utilitzen el peatge amb recurrència. Els peatges no metropolitans oferiran descomptes del 70% si es combina l'ocupació i el vehicle elèctric.